keskiviikko 15. kesäkuuta 2011

Autonrenkaiden nastoittaminen

Muija anto viime syksynä mulle viissataa ja sano että käyhän ostaa talvirenkaat.
No, olin ite just sillä hetkellä pienissä rahavaikeuksissa, niin päätin ryypätä ne rahat.
Jostain piti kuitenkii saada muijan autoon talvimunkit, ettei se tajuis.
No, kävin robbarista kilopulttii, ristipäällä olevia 3x16 mm yleisuuveja (makso yhteensä euro kakskyt ja oli vielä ihku myyjä kaupan päälle)
Asensin sitten salaa pihakuusen katveessa "nastat" paikoilleen.



Maksoin naapurille, että otti nää kuvat tänne (annoin sille yhen kaljan)

Alussa oli vaikee laittaa "nastat" uskottavan näköisesti, mutta olen lopputulokseen erittäin tyytyväinen.
Ja jumankauta, muija sano vaan että onpa hyvät talvirenkaat, se pöljä ei huomannu mitään.
Loppusaldo siis 500-1,20 plus se myyjän hymy, melkeen vois sanoo, että sain viissataa tosi helposti.

Ku olin saanu renkaat alle, huomasin, että kesäkuussa tuli luvattua, että korjaan muijan pesukoneen. No, silloinhan elettiin jo marraskuuta. Ihmettelinkii, ku ei ole oikeen sexlaiffii, mutta muijahan olikin pessy kaiket illat mun duunivehkeitä käsin.
No mut itse asiaan. Eli Kone oli paskana.
Tutkailin tilannetta ja tiesin heti, mistä kenkä puristaa, eli:

Toi punanen nappula oli lähteny veke. Tein uuden kinder-yllätysmunasta saadusta muoviosasta.
Ja jos ei pelaa, niin se on ihan muijan tyhmyyttä. Ei se nauta osaa ku valittaa vali vali.

Käytän vaan ammattilaisen suosimia merkkejä. kuten Partnerii ja AEG:tä.
On muuten tosi näppärä tuo Partnerin sähkösaha.
Meikeläinen hio sillä ihan hyvällä menestyksellä naapurin auton puskurin kuntoon ( Ajoin vahingossa sitä päin, ku.. tai siis oikeesti olin myyny autosta jarrupalat, kun ne koko ajan vaan valitti)
Mut melko ammattimaista jälkee, sanoisin. Tohon vaan vähä ikkunakittiä ja spreimaalia päälle niin tulihan taas säästöä. Naapurille sanon tietenkii, että ammattiliikkeessä olen sen laittattanu.


Siinähän se päivä sit melkeen menikin. Tein vielä kirveen kanssa töitä, ku alko ahistaa, että sossunrahat loppuu kohta, eikä muijaakaan voi heti uudelleen jymäyttää. Olen kyllä nauranu monta kertaa niille renkaille.
Tein siis tollasen neljä kuutioo klapeja kirveellä, meni varttitunti.


2 kommenttia:

  1. Oho miten kätevää tuo nastoitus. Pitänee kokeilla itsekin. Mitä mallia suosittelet aloittelijan akkuporakoneeksi?

    VastaaPoista
  2. Hieno mies. Kätsy käsistää

    VastaaPoista